Posted by: Fathi Yusof | September 10, 2008

5 lelaki rogol gadis: adegan yang boleh dijangka

Salah siapa? Memanglah lima syaitan bertopeng manusia tu buat salah. Mereka rogol seorang gadis secara bergilir-gilir. Tapi jika saudara baca berita dibawah, saudara akan perasan bahawa adegan rogol selepas dikelentong oleh kekasih yang baru dikenali ini bukan cerita baru. Dah banyak kali kita dengar.

Ingatan untuk para gadis. Jangan jadi murah. Jangan mudah percaya. Jaga syariat. Tutup aurat. Usah berkhalwat.

Bagi para ibu dan bapa pula, inilah cabaran besar dalam mendidik anak di zaman ini. Apa yang menyedihkan ada ibu bapa yang terlalu longgar dalam mendisiplinkan anak. Kebebasan yang diberikan tanpa batas. Lantas, bila berlaku insiden seperti di atas, barulah tergadah. Insyaallah, jika kita mendidik anak dengan pedoman tauhid, perkara seumpama ini dapat dielakkan dari berlaku.

Berikut berita yang dimaksudkan

Gadis dirogol lima lelaki
KUALA LUMPUR 8 Sept. – Gara-gara mengikut teman lelakinya yang baru dikenali ketika makan di sebuah restoran, seorang gadis berusia 17 tahun dirogol bergilir-gilir oleh lima lelaki termasuk teman lelakinya di sebuah rumah di Kepong dekat sini Sabtu lalu.

Dalam kejadian kira-kira pukul 12 tengah malam itu, setelah makan di restoran tersebut, mangsa telah dibawa menaiki kereta oleh teman lelakinya ke rumah berkenaan dengan alasan dia mahu menukar baju.

Ketika menunggu di ruang tamu, muncul empat lelaki lain dipercayai rakan kepada teman lelakinya itu dan mereka berlima bertindak tidak senonoh terhadap mangsa.

Difahamkan, setelah enggan mengikut arahan teman lelakinya supaya menuruti kehendak mereka, empat suspek tersebut bertindak mengangkat mangsa masuk ke dalam salah sebuah bilik dan merogolnya bergilir- gilir.

Selepas itu, salah seorang suspek dipercayai mengugut mangsa supaya tidak membuat laporan polis sambil menunjukkan kad kuasa polis sebelum meninggalkan mangsa di Taman Shamelin, Cheras.

Mangsa kemudiannya terpaksa berjalan kaki kira-kira lima kilometer untuk sampai ke rumahnya.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Senior Asisten Komisioner II Ku Chin Wah ketika dihubungi di sini hari ini mengesahkan menerima laporan daripada mangsa berhubung kejadian itu.

Katanya, pihaknya sedang menyiasat dakwaan mangsa itu sebelum sebarang tindakan diambil berhubung kes tersebut.

About these ads

Respon

  1. Perempuan tu ikut kenapa? Kan dah kena? Tak tahu ramai syaitan bertopengkan manusia kat atas muka bumi ni? Ish3.

    • e2 lha pasal..lw dya x ekot kn x kena..cian2..uwm..ne lha yg d kta kn cinta e2 buta..he3..smpai sgup ekot jaln p mana2..mlm g too..ish3..

  2. lain kali jangan keluar malam. dah tau lelaki tu baru kenal nak ikut sangat kenapa? dalam tv dah citer

    • budak2 skrg tgk tv..tv saja..bukan nya ambil pengajaran dri cerita…

  3. remaja sekarang mudah sangat terpedaya.. didikan dan pemantauan ibu-bapa sangat penting.. ikutlah jalan yang lurus..jadikan al-quran sebagai panduan..

  4. ni la dia yg dinamakan x de penyakit tapi saja2 cari penyakit!

  5. baguslah!

    • hahahaha..i like it..

  6. zaman la ni. tabiat manusia telah berubah. banyak yang nampak benda-benda duniawi. hairan, dah tak kenal pasai apa ikut. kan dah jadi kes naya.

    anak-anak gadis! ingatlah, jangan membawa diri anda kearah kemusnahan. jaga tatasusila, diri, perwatakan, pemakaian dan agama.

  7. Janganlah terlalu cepat yakin pada kekasih yang baru kenali..

    wahai anak-anak gadis…kuatkan dirimu dengan keimanan, ketaqwaan dan mengikut perintah Allah S.W.T dan tinggal larangannya…insyallah perkara begini tidak akan berlaku

  8. mmg patut pun kn. br jer knl brani sgt g ikut.laki skrg bkn mcm dl

  9. Dri dulu smpai skrg,cite ni dah lama,mcm2 dah kuar biter,tpi bdk pempuan zman skrg brani sgt,x tkut ikut bdk lelaki pegi mana2……eiiii x fhm la.

  10. lelaki skrg mmg xboleh dipercayai..

    • Masih ada yg baik dan boleh di hrpkan.

    • askm,
      Ina! saya cuma nak membetulan kenyataan tuuu,
      lelaki sekarang sebenarnya amat tertekan terutama remaja, dalam rumah kat TV dah nampah aksi Pompuan terkija-kinja yang terbonjol sana- sini, dedah sana- sini apalagi dia punya dlm seluar pun meronta2. APabila keluar rumah lagi hebat pada golongan Wanita bukan islam dedah sana sini. Pendik cerita golongan Lelaki memang Terseksaaaaaaa.
      Rasanya Wanita sekarang memang dah tak tau malu + ingin mencoba trsangat2 berkobar .

      so jd mangsa !

      Ingatkan ALLAh setiap masa dan tempat insyallah selamt

  11. apakah maksud nama saya nasirin

    • nasir = penolong (orang yang menolong)
      nasirin= penolong-penolong (orang yang menolong) (plural)

  12. lelaki zaman sekarang tak boleh dipercayai sangat.

    • bukan lelaki sekarang je yg xleh dipercayai
      lelaki dari dulu sampai sekarang pun xleh dipercayai
      lelaki yg akan datang tu..lagi2lah

  13. bagus lah kena rogol,

  14. slh pmpn tu jgk.da tau jauh mlm,yg dia ikt laki tu phl??? kn cri naye…

  15. rasanye, mesti pompuan ni pon jenis yg pakai baju seksi2 yg menjadikan dirinya di labell sebagai boleh di rogol. cube dok ikut hukum islam, pakai tudung melepasi dada, pakai baju yang x nampak bentuk badan, nescaya la org nak ngorat n nak pasang jerat tu pon pk 2-3 kali. Hukum islam tu dah cukup dah utk elak sume ni..ni la, nak sgt jadi liberal, ni la akibatnye. Skrg ni pon trend budak pompuan pakai baju pendek nampak bontot. bile di tegur wat muke x puas ati. cakap kite mcm pak aji plak.

  16. bende da jadi,nyesal pon x gune

  17. padankanmuker jer!!!!!!

  18. Atafirullah al-azim…
    Mmg cri nahas la 2!?

  19. dunia dah nk kiamat,tp tak taw nk sedar lg ka. lelaki2 pejuang islam pn dh x mmpu nk pertahankn maruah islam lg dh………….pempuan2 skrg pn x kuat lg dh utk jd pndmping yg smpurna…knp???
    RENUNG2KAN DAN FKIR2KAN…………………………………..

  20. Tu la ikut lg.

  21. Padan dengan muka dia!Siapa suruh ikut!Dah tahu,buat-buat tak tahu!Umur 17 tahun!

  22. Ibu bapa kena didik anak sejak kecil lagi tentang perkara-perkara jenayah macam nie, agar mereka berpengetahuan dan tahu apa keburukannya.

  23. lelaki dan pompuan dua2 pun salah :P

  24. omg!
    memang dasar anak beggok. agak2 ar ko.
    K.M.P.G !

  25. bnda dh jd..
    yg len 2 amek la pngjran..
    enjoy2 jgk.pk la msa dpn korg nnti..

  26. burn dan tanpa nama….
    jgn kurang ajar!!!!!
    korang ingat pempuan ni apa????
    anak patung?????
    manusia mmg akan wat kesilapan..semua manusia pasti akan wat kesilapan.samada cepat atau lambat je. dan samada silap kecil atau besar saja yang membezakan kt..ada faham???
    saya paling tak ske owg ckp mcm itu…
    len kali tolong jaga ckit cara percakapan tu!!!

  27. ha…..ha…..
    kelakar la cara asnul bagi komen…tp ada betulnya gak.. teruskan usaha anda utk menegur owg k… sesungguhnya org yang menegur adalah lbih baik dr org yang hanya melihat. wat tmbh dosa je klu hanya melihat. btul x?? (n_n)

  28. sesungguhnya berhati2lah dalam menjalani hidup sehari harian. kawalah batas2 pergaulan agar perkara sebergitu tidak mudah terjadi wahai kaum hawa. nafsu itu mainan saitonnnnnnnnnnnnnnn

  29. satu perkataan je “bodoh”..
    knp perempuan skrang murah sgt.. dedah sane sini utk tatapan umum.. name islam tap pakaian x nak pulak ikut islam.. perbatasan antara lelaki dan perempuan pun x d jaga..walaupun x kesemuanya tapi kebanyakannyalah.. di tuju khas utk perempuan yg terasa..

  30. utk lelaki pulak “ingatlah dosa”.. menzalimi perempuan tu berdosa.. nampak sgt lelaki yg merogol tu lemah.. lemah dgn pujukan syaitan.. x payah jd lelaki klu menyakaiti wanita krn lelaki d cipta “ALLAH” utk melindungi wanita bkn utk menzalimi kaum hawa tersebut..

  31. korang ni pun satu tak payah lah nak padan muka lah apalh dan sebagainya sebaliknya
    kita kena ajar pompuan tu????????????????

  32. hai saya nak knal dgan shah leh tak
    (rasanya baru jugak awak online kan)
    k lah sekadar kenaln je lagipun sya ni memang susah gila nak chat sebab sibuk sangat222222
    k lah nak blah dah ni (0173176726)

  33. dasar melayu tak ber pendidikan Ugama!

  34. menyesal pun xde gunanya….pape pun,,yg lain,buatlah pekara ni sbg pedoman..k..

  35. Bagi kes ini,kedua dua pihak bersalah.

    lelaki:menipu dann bertujuan merogol.asalnya mudah tergoda dengan godaan wanita.

    perempuan:menggoda,cepat percaya dan mudah tertipu.

  36. tanda-tanda nak dekat kiamat.perkara macam dah terjadi tiap2 hari.

  37. askum n slm sjhtera,pd pndpt ila la kan,x smua lelaki itu jahat. kite sbg ppuan ni patut berfikir n mengambil iktibar dlm smua kjadian yg berlaku pd hari ini. byk dah kes2 yg berlaku spt ni,tp knp kita msh nk salahkan org lain???kita kena tgk diri kita dulu sblum mjtuhkan hukuman kpd org lain. Wassalam

  38. manusia sume nyer xperfect…yang penting kt sume perlu jaga tuntutan agama yang berlandaskan syariat. iblis ada d mane-mane…berdoa la moga ALLAH bagi kt kekuatan iman utk menangkis segala cobaan iblis laknatullah. TAKBIRRR….!!!!!

  39. susah tol nk ckp sape yg salah lebih baik kte ambil ikhtibar dari apa yang terjadi…tak perlu tunding jari pada siapa-siapa.yang pasti kte harus lah sentiasa beringat-ingat sendiri agar tidak jadi mangsa dan pemangsa…..

  40. aku maleh nk ckp bnyk2..nk maki pmpn 2,dia pn kesian..igt wey.anak2 dara malaysia,dont becme FOOL@@@@@@@>..untuk mak pak-JANGAN kasi anak pmpn kluar tnpa kalian taw..khallid,18 years!!

  41. benda yang dah terlanjue ni….x boleh nak buat ap-ap dah….yang pentingnya kita cepat2 lah bertaubat kepada sesiapa yang terlibat…sbb walaupon manusia x tahu siapa yang lakukan…Allah tahu…

  42. memang bangang pun sumanya…pmpn tu pendek akal xpandai gak fikir panjang..mana bleh suka2 ikut laki….laki tu suma mcm syaitan awek sendiri pun bg kawan percuma….memang babila manusia yg rogol tue…pmpn tu sama gak…

  43. kite x bleh jugak asyik nak salahkan spesies cam kat atas 2 100%.. if derang da insaf tp masykt asyik nak blame jer takut nnt derang rase tensen n tros bergelumang dgn dosa yg same..sape yg x prnah wat salah kan…

  44. ala…………itula.pmpuan zman krang ni memang berani btl la!!!so,bila dah berani sangat dapat nahas sendiri tanggung la!!!bukannya sih kecil tp dah umur 17 thn tu!!ala x tau malukh???sedar2la sikit….

  45. haha….baru tahu!!!ha ,camne, best ka kena gitu..fikirla cikit ini dah kena rogol baru manyesal!!kotoh!!
    ingat!!!!!!!!…….berfikir sebelum bertindak,lau x fikir n kena siapa yg rugi….

  46. astagfirullah…ni la dunia, semua mnusia kian lupa tugas utma d muka bumi…(kalifah) kita semua ni hamba, namun kta mulia sbb mjadi hmba kpd Allah s.w.t…jgn lah rendhkn mrtbat diri menjadi serendah2 n sebruk2 haiwan mlh lbh truk lg

  47. dlm hal ni kite x leh slahkn pompuan je…tak semue pmpuan yg kena rogol tu seksi2..yg mnutup aurat pon kena gak…golongn ibu pon ade gak yg kena….nenek yg dah tua pon ade yg kena gak …adil ke nak slhkn pmpuan je dlm hal ni….ke mana hilngnye tnggungjwb sorg llki sbgai plindung golongn hawa ni?…ke mana hilnggnye sifat seorg llki islam?….dlm sbuah klrge pon ade gak ayah,abg,adik llki rogol adik bradik pompuannye….apa ni?…salah siapa ni?….

  48. fikir2kn la…

  49. kiter pn agree…em,manusia x prnh lari dr kslapn…redha jela…lg pn kiter seme ad nfsu yg mmg xleh kwl kcuali dgn kkuatn iman sseorg

  50. kita hanya tahu marah dan menghukum mereka yang melakukan kesalahan tetapi Allah akan tanya kita..apa yang telah kita lakukan untuk mengurangkan permasalahan ini setelah kita mengetahuinya,,,,,fikirkanlah wahai sahabatku….

  51. inilah “fitnah” besar telah melanda Malaysia yang mana bila2 masa jer Allah boleh akan turunkan bala bukan sahaja kepada mereka yg melakukan dosa tetapi kita semua…peringatan kepada diri ana sendiri dan sahabatku yang disayangi..

  52. kita sebagai gadis jangan terlalu percaya kat lelaki…bukan ape lelaki yang jahat…tidak semua lelaki tu jahat ada seberapa je…ingat2 la….

  53. jgn slhkn smua laki…klu wanita xgoda xjadi kot pekara mcm ne!!!wanita kena la tegas skit…
    jgn ikut ckp laki je…ty jdi mcm ne la!!!!
    skrng sape susah….wanita la kan…laki 2 seronok la skrang ne!!!skrng dunia dah diumpama kan sbgai neraka….insaf la smua umat adam dn hawa…

  54. Permpuan tu yang salah,percaya sangat dengan boyfriend dia.

  55. alah… pompan skang yg suke… penah akak masuk spital sbb sakit, saja tny budak belasan tahun kat sebelah kenapa masuk spital.. dia boleh jwb… kene rogol 10 org gilir2.. bestttt….. akak terus buat keje lain…. budak tu sambung gak cite.. org jumpa dia tgh pengsan… dah bengong kot budak tuh

  56. Jgn kt ketawakan org;Bayangkan adk&ank kt yg kena.Semoga ini menjadi pengajaran pada org lain,inssallah…..

  57. salam semua…
    zaman skrg ni tak semestinya pmpuan tu pkai seksi je yg kena rogol..pkai tudung labuh pn bleh kena…kalo pkai seksi,pmpuan dpersalahkan tp kalo pkai tudung labuh plak….nak salahkan sape ye????????
    kita semua kan tau yg syaitan akan berusaha sedaya upaya untuk merosakkan umat Islam..jadi “kita” perlula sentiasa berwaspada kerana syaitan ada dimana2 utk musnahkn “kita”..dan NAFSU adalah senjata utama syaitan utk kalahkan “kita”..tak kiralah org tu wara’ ataupun tidak…ingat tuuuu..

  58. takut2 pmpuan pn sma…mula2 layan b/f, pastu b/f pn lego dkt member. Ada la tu yg x puas hati yang si jantan ni…bila dh kena, si betina plak repot…

  59. Ya Allah lindungilah anak-anak kami dari kejahatan diri dan dari kejahatan orang lain..amin ya robal alamin. Risaunya membaca pbuatn terkutuk 5 lelaki..

  60. berdoa aje laa

  61. zaman sekarang pergaulan lelaki n perempuan dah jadi perkara biasa.
    yang tak biase tu sosial sgt smpai lewat malam ikot jantan.
    makbpk mne tak risau weeehh.
    tgk pe jd.
    contoh dah ader.

  62. berdosa besar ingat tu

  63. semoga keluarga kami dilindungi allah

  64. Alah.. itu pun nak kecoh.. dia sendiri nak dirogol, ngkorang nak sibuk buat ape.. Ingat dia nyesal ke. Dia mesti nak lagi punye. Mana ada pompuan tak nak dirogol ? Cuma jangan le ganas sangat atau pancut cepat sangat dia tak puas, marah le dia !

  65. hmmmm byk sgt da kes cam nih.. adesssss nasib pOmpuan zaman ni la.. yg mudah sgt caye ngan Org yg baru di kenal satu mlm tu apa kes???? yg laki pOn igt2 la ALLAH sama.. sesungguhNya dia MaHa Melihat apa yg kOrang lakukan…. ;)

  66. jGn “padan Muka” kan org lain.. takOt kang berbalik pada famiLy kita plak kan kan?? nenek aku selalu pesan cam tuh… idOp ni cam rOda… ;)

  67. salam..what else should i comment? sy pernah handle satu kes ni under age. this gurl been raped by 4 boys…kes sama je mcm yg di atas..ikut bf…hakikatnya this gurl mmg dh problem ayah dia dh buat hal later this gurl lari dr umah n ayah dia report so bebudak laki ni laa yg kena..padahal budak pompuan tu yg problem…so, kita masih nk salah kan lelaki2 yg rogol tu ke atau bdk pompuan yg dirogol? nk kesiankna saper pun tak tahu..dunia sekrg pun dh pelik….Allah yg Maha Mengetahui

  68. Sebab itu HUKUM ALLAH (HUDUD & QISAS) wajib di laksanakan. Hal ini akan mendatangkan GERUN kepada mereka yang berniat untuk wat maksiat dan dosa. Tak perlu ader polis tegur, diorang akan ingat sendiri. Oleh itu marilah bersama menyokong organisasi yang berjuang menegakkan HUKUM ALLAH (HUDUD & QISAS) di Malaysia. Janganlah kita menjadi kemuncup kepada golongan yang mahu melihat Malaysia ini Aman Damai di Bawah Rahmat Ilahi.

    • setuju yang amat

  69. Thanks for any other fantastic post. Where else may just anyone get that
    type of information in such a perfect method of writing? I
    have a presentation next week, and I’m at the look for such info.


Komen Anda

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 50 other followers

%d bloggers like this: